Magánszemélyeknek és vállalatoknak segít szállítási feladataik megversenyeztetésében, valamint a legjobb ajánlat megtalálásában a fuvar.hu. A szolgáltatás egyszerű és gyors: a megbízó feltölti az ajánlatkérését egy weboldalra, ahol a kompetens fuvarozó felhasználók licit formájában ajánlatokat adhatnak, amelyek közül a megbízó kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet.
„Nyolc hónapja indultunk, és ez idő alatt bebizonyítottuk, hogy valóban jelentős időt és költséget tudunk megtakarítani a felhasználóinknak. Sok cég visszatérő felhasználóként több ajánlatkérést is feltöltött már, és folyamatosan növekszik az aktív felhasználói bázisunk mindkét kategóriánkban” – emelte ki Szucsányi-Borza Sebestyén, a fuvar.hu ügyvezető társalapítója.
A jelenleg inkubációs fázisban lévő cégre nagyjából fél éve figyeltek fel a piac nagy szereplői, akik így jelentős összegeket spórolhatnak meg. A DHL Freight licitált az oldalukon és együttműködést kezdeményezett a startuppal, amely hamarosan a szomszédos országokban is elérhetővé válhat. A szolgáltatás regisztrált felhasználóinak száma már meghaladja az ezer főt. „Volt olyan felhasználónk, akinek 230 ezer forintot tudtunk spórolni egyetlen szállítási feladattal. Az átlagos megtakarítás pedig 32 százalék jelenleg az oldalunkon” – tette hozzá Haraszty Gábor, a fuvar.hu ügyvezető társalapítója.
Befektetett milliók
Az MVP (minimum viable product) fejlesztését az alapítók saját erőből végezték el 2016–2017-ben, ezután a kész prototípussal kerestek tőkét a tervezett növekedéshez. A startup eddig kilencmillió forintot kapott a Hiventures alapjából, amit termékfejlesztésre, validációra, munkabérre, marketingre, szakértői díjak megfizetésére, valamint irodabérlésre fordítottak. A fuvar. hu volt a Hiventures első GINOP Inkubációs befektetése. A csapat már prezentálta következő tőkeigényét a Hiventures befektetési bizottsága előtt. „Bizakodók vagyunk a folytatást illetően, ez a befektetés, ha létrejön, akkor körülbelül 10 hónapra elegendő finanszírozást jelent a csapatnak, a marketing- és bérköltségeket tudjuk jelentősen fejleszteni” – mondta el Szucsányi-Borza Sebestyén.
A vállalkozás a pénzen túl további támogatást is kapott a Hiventurestől: különféle eseményekre való meghívásokkal, meetupokon való részvételi lehetőségekkel, mentorral segítik a szakemberek a startupot. „A Hiventures mentor pooljából Szesztay Pétert választottuk, mert fiatalos lendülete, sokéves munkatapasztalata rögtön hozzá tudott tenni csapatunk munkájához. Heti egyeztetések formájában vitatjuk meg a cég ügyeit és a fejlődésünk irányát” – mondta el Haraszty Gábor.
Bár a csapat a legnagyobb segítséget a finanszírozási probléma megoldásában kapta a Hiventurestől, emellett sokat tanultak a tőkebevonás menetéről, jogi hátteréről, az ezzel kapcsolatos lehetőségekről és elvárásokról is, valamint arról, hogy milyen egy harmonikus együttműködés a befektető és a cég között.
Nagyra nőni
Szucsányi-Borza Sebestyén szerint az időt, mint faktort egy startup nem veheti félvállról, többek között ezért is jelentős segítség az, hogy a Hiventures tőkebefektetésének köszönhetően a vállalkozás sokkal rövidebb idő alatt érhette el eddigi céljait. A cég növekedése egyelőre nem egyenletes, a fejlesztések és kísérletezések miatt még inkább hullámzás jellemzi. A fuvar.hu csapata jelenleg a felhasználók igényeire fókuszál, valamint az olyan külföldi startupok munkásságára, amelyek hasonló megoldásokkal sikereket értek el. Az alapítók a termékfejlesztést és a marketingcsatornák azonosítását érzik jelenleg a legnagyobb kihívásnak.
A csapat a fejlesztésre koncentrál, ennek segítségével szeretnék konverziószámaikat eljuttatni a projekt skálázhatóságáig. A közeljövőben többek között az online fizetést, az instant árat (a feltöltés pillanatától legyen ajánlat), valamint a tendereztetést fejlesztik, jövőre pedig szeretnék a régió más országaiban is megvetni a lábukat. Távlati céljaik között szerepel, hogy regionális szinten meghatározó aukciósplatformmá nőjenek a közúti teherszállítás területén, az exit lehetőségének megteremtése pedig a befektetővel közös érdekük.
"Kísérletezünk innovatív fuvarszervezési megoldásokkal, amelyeket szűkebb felhasználói körben tesztelünk, és ha sikeresnek bizonyulnak, akkor implementáljuk őket. Ezek újdonságnak számítanak a piacon, amelyek közül egy sikeres kísérlet komoly versenyelőnyhöz juttathat minket" – emelte ki Szucsányi-Borza Sebestyén.