Reszkessetek jegyüzérek: együttműködésre lép a TIXA és a Tickething

Belépőjegyek biztonságos újra értékesítését célozza a két magyar netes cég szövetsége.

Budapest, 2018. április 17. – Közeleg a nyár és ezzel együtt a fesztiválszezon, amikor több ezer esemény belépőjegy cserél gazdát az interneten, csak Magyarországon. Sokan még mindig a közösségi médián keresztül próbálnak túladni a feleslegessé váló tikettjeiken, azonban ez ellenőrizetlen módszer visszaéléseknek ad táptalajt. A TIXA online jegyáruház és a Tickething netes jegypiactér éppen ezért együttműködést indít a biztonságos jegycsere érdekében.

Magyarországon hasít az online jegyvásárlás: egyre többen vásárolják meg koncert-, fesztivál-, színház- és egyéb esemény-belépőiket az interneten. Az egyik vezető hazai webes jegyáruház, a TIXA idén például 400.000 jegy értékesítésére számít, míg 2012-ben, a cég indulásának évében, ez a szám még „csak” 27.000 volt.

Talán mindenkivel előfordult már, hogy jó előre megvette egy közelgő koncertre a belépőjegyét a neten, aztán végül valami közbejött és nem tudott elmenni az eseményre. A feleslegessé váló elektronikus belépőjegyek értékesítésére Magyarországon elsőként a Tickething indított ellenőrzött és biztonságos megoldást. Többek között a Magyar Fejlesztési Bankhoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő tavaly októberi, 150 milliós befektetésének köszönhetően, a már Európa több országában is jelenlévő cégnek közel 20.000 regisztrált hazai felhasználója van és jelenleg 40.000 európai eseményre lehet a platformon jegyeket adni-venni.

Harc a jegyüzérek és csalások ellen

Az online tér sajnos a visszaéléseknek is kiváló terepet nyújt, egyrészt a jegyüzérek horror áron kínálhatják tovább egy-egy kiemelt eseményre a hivatalos jegyértékesítési partnerektől tömegével felvásárolt jegyet. Másrészt, a csalók érvénytelen vagy hamis belépőket is rásózhatnak a jóhiszemű jegyvásárlókra. A TIXA és a Tickething a visszaélések kiküszöbölése és a biztonságos jegy újraértékesítése érdekében partneri együttműködést kötött. Ennek lényege, hogy a Tickethingen keresztül a felhasználó elad egy TIXA-n vásárolt jegyet, akkor az eredeti jegyet a TIXA érvényteleníti, a Tickething pedig a TIXA segítségével egy teljesen új jegyet küld a vevőnek.

„A TIXA-val való együttműködésünknek két fontos előnye van. Egyrészt a vevők biztosak lehetnek abban, hogy az eladó nem tud visszaélni az eladott jeggyel, mivel a vásárlók számára egy teljesen új jegyet állítunk ki. Az eladó eredeti jegyét pedig a TIXA érvényteleníti, így nem kell a magánszemélyek közötti jegycserék során azon aggódni, hogy az eladó esetleg a vásárló előtt érkezve mégis felhasználja jegyét. Mivel a visszaélés lehetősége kizárt, a Tickething az eladást követő első munkanapon már továbbítani fogja ez eladónak a jegyek árát, nem kell visszatartania azt az eladótól az eseményt követő első munkanapig” – fogalmazott Töreky Bence, a Tickething ügyvezetője.

Varga Balázs, a TIXA alapítója hozzátette, hogy az együttműködés azért fontos számukra, mert azoknak a vásárlóknak szeretnének többlet szolgáltatást nyújtani, akiknek úgy alakul, hogy munka, betegség, utazás vagy akár egy másik koncert miatt kihagyják azt az eseményt, amire már jegyet vásároltak.

„A helyszínek és a szervezők szempontjából is lényeges, hogy minél kisebb legyen a no show arány (ami egyébként műfajonként és árkategóriánként is erősen változik, de még a 20-30.000 Ft-os kategóriában is bőven van rá példa). A Tickething egyszerűen kezelhető, mobilról is jól használható és biztonságos megoldást kínál ezekre az esetekre, amivel a rajongótól a produkcióig mindenki jól jár. Fontos szempont az is, hogy egy ilyen megoldás hidat teremt az elsődleges és a másodlagos piac között, büszkék vagyunk arra, hogy közösen tudunk példát mutatni a hazai piacnak" – fűzte hozzá Varga Balázs, a TIXA alapítója.

A TIXA és a Tickething a Startup Safary rendezvénysorozat keretében április 20-án személyesen is bemutatják együttműködésük részleteit az érdeklődőknek.