conversific4

Az e-kereskedelemre fókuszáló startupok lehetnek a világjárvány nyertesei?

Közel 2 millió eurós tókebefektetést kapott egy, az online kereskedők profitnövelését segítő magyar startup.

660 millió forintos tőkeemelést hajtott végre a Conversific Zrt., egy a nemzetközi e-kereskedelemi analitikai piacon versenyző debreceni startup, amelynek egyedi megoldása mára 180 ország több mint 20 ezer webáruházának bevétel- és profit növelését támogatja automatikus elemzésekkel és testreszabott ajánlásokkal. Olyan ingyenes e-kereskedelmi benchmark adatokkal is segíti a webshop tulajdonosokat, amivel más szereplők, köztük az analitikai piacon világelső Google Analytics sem. Mára a bevételek 90%-a külföldről, azon belül is az export bevételek 60%-a az angolszász országokból – USA, Anglia, Kanada, Ausztrália – érkezik. Az MFB csoporthoz tartozó Hiventurestől valamint a Bonitás Alapkezelő Zrt-től kapott befektetést további piacrész növelésre és innovációra kívánja fordítani a cég.

Az elmúlt években folyamatosan növekedett az online értékesítés forgalma itthon és globálisan egyaránt. Tavaly 625 milliárd forintos éves forgalmat bonyolítottak a hazai webáruházak, ami a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át jelenti. A GKI Digital adatai szerint az aktív online vásárló lakosság száma mára elérte a 3,35 millió főt hazánkban, az éves online forgalom – a koronavírus járványnak is köszönhetően – pedig 30%-kal lehet magasabb, mint a tavalyi évben. Ahogy a kereskedelem egyre nagyobb része tevődik át az online térbe egyre több olyan vállalkozás is létrejön, amelyik a webshopokat igyekszik helyzetbe hozni – analitikai megoldásokkal vagy értékesítéstámogató szoftverekkel.

A Conversific azzal az ötlettel indult 2017-ben, hogy nagyszámú mikro- és kisvállalkozást juttasson a legmodernebb elemzési eszközökhöz és számukra is hozzáférhetővé tegye a magasszintű, adatalapú döntéstámogatást. Erre a koncepcióra figyelt fel a Hiventures is 2018-ban, amikor először tőkét emelt a cégben, amelyből a vállalkozásnak sikerült havi előfizetéses árbevételét (MRR) a tízszeresére, a cég értékét pedig négyszeresére növelnie.

„Az e-kereskedelemet támogató, SaaS – havi előfizetéses rendszerű –üzleti szolgáltatások az egyik legyorsabban növekvő befektetési terület világszerte. A hatalmas, jól célozható és itthonról is elérhető B2B online piacon működő Conversific kiváló befektetési lehetőség volt számunkra is” - nyilatkozta Borbély András, a Bonitás Befektetési Alapkezelő Zrt. befektetési igazgatója.

„A cég elkötelezettsége és racionális stratégiai tervezése alapozta meg, hogy a Magvető Befektetési programunk után a Növekedési Befektetési programunkból is biztosítsunk számukra tőkebefektetést” - tette hozzá Katona Bence, az MFB csoporthoz tartozó Hiventures vezérigazgatója.

A Conversific három éve lépett ki a nemzetközi piacra, és akkor került be a világ legnagyobb e-kereskedelmi platformjának, a Shopifynak az Appstore-jába is. Az áttörést a Freemium – ingyenesen hozzáférhető és csak az extra funkciókért fizettető – üzleti modellre váltás hozta meg, amikortól a Shopify, WooCommerce és magyar ShopRenter webáruház-platformok használói már az ingyenes verzióval is olyan értékes üzleti információkhoz juthatnak, amivel az iparági versenytársaik adataival tudják összemérni saját teljesítményüket.

„Nagy segítség megtudni, hogy hol veszítjük a legtöbbet, hol folyik el a marketingre költött pénz. Rögtön látni, hogy a konverziós ráta mely területen gyengébb az átlaghoz képest és hova érdemes fókuszálni, amiben pedig a konkurenciánál jobb az érték, azt semmiképp nem szabad bolygatni.” - mondja Lakatos Szonja az applikációt használó vikingshop.hu tulajdonosa.

Amíg a legtöbb analitikai eszköz elsősorban számokat és technikai információkat nyújt, a magyar megoldás abban segít, hogy ezt az adathalmazt olyan könnyen értelmezhető üzleti információvá és megvalósítható lépésekké alakítsa, amelyekkel az ügyfelek jelentősen növelhetik az árbevételüket.

„Komoly növekedési lehetőség áll előttünk, mivel csak az elsődlegesen megcélzott Shopify platformnak több mint 1 millió ügyfele van világszerte, és a számuk évente 30%-kal növekszik” - mondta a tőkebevonás kapcsán Bódog Norbert, a Conversific Zrt. vezérigazgatója. „Bár havonta kapunk felvásárlási megkereséseket, a további fejlesztés mellett döntöttünk. A mostani befektetést arra használjuk, hogy újabb innovációkkal bővítve a terméket, ezen a platformon a részesedésünket 3-5%-ra növeljük, ahol már ma is az egyik legkeresettebb analitikai app mi vagyunk.”

 

Conversificről

A Conversific Zrt. 2018-ban alakult egy analitikai applikáció piacra vitelére, amelynek a fejlesztése még 2017-ben indult az Innonic Startup Stúdió keretein belül. A jelenleg 12 fős Conversific debreceni központtal működik, termékét 180 országból több mint 20 ezer webáruház telepítette.

Tőkeemelések: A cégben 2018 nyarán 140 milliót forint, 2020 őszén pedig 660 milliót forint tőkét emeltek külső befektetők.

Befektetők: Bonitás Befektetési Alapkezelő Zrt., Innonic Zrt. és Hiventures Zrt.

A Conversific alkalmazás egy adatelemző rendszer webáruház tulajdonosok részére. Célja, hogy gyorsan és átláthatóan bemutassa a webáruház tulajdonosoknak versenytársaikkal összehasonlítva az áruházuk gyenge pontjait és javaslatokat adjon a fejlesztésre. Segít a marketing költéseket optimalizálásában, a termékkínálat menedzsmentjében és a vevők szegmentálásában. Ehhez számos adatforrást integrál és elemez: a látogatói és keresési adatokat, a közösségi oldalak hirdetési adatait, a hírlevél kampányok eredményeit és a webáruház rendszer minden adatát. Jelenleg három nagy webáruház platformmal van összekapcsolva, a nemzetközileg egyik legnépszerűbb Shopify-jal, az ingyenesen elérhető WooCommerce-szel és a hazai piacvezető ShopRenterrel.