Piacra lépés előtt áll az Agroninja, a csapat a Hiventures inkubációs támogatásának köszönhetően fejlesztette ki termékét. A szarvasmarha-tenyésztőket segítő alkalmazás mellett a vállalkozás további ötleteken is dolgozik.
Az agrárium számára készít egyszerű, könnyen kezelhető és költséghatékony digitális megoldásokat az Agroninja csapata. Első termékük a Beefie, egy digitális szarvasmarhasúly-mérő információs alkalmazás (mobilapp). Az alapítók úgy tapasztalták, hogy ez a szektor jelenleg nagyon alacsony technologizáltságú, projektjükkel az általuk feltárt problémára kínálnak használható megoldást. „Szakmai partnerünk azt mondta: ha bonyolult, és olyan, amire nincs szükségük, akkor felszögelik a falra. Mi nem ilyen terméket fejlesztünk” – emelte ki Boromisza Gergely, az Agroninja értékesítési vezetője.
A 2017-ben indult projektcég alapítói a három fő tudáskört hozták a vállalkozásba. Nádor Iván felel a szoftverfejlesztésért, neki jelentős IT-tapasztalatai vannak. Bende Zsolt a cégvezetési tudás mellett a projektmenedzsment, valamint fejlesztési vezetőként a dizájn területén rendelkezik kompetenciákkal, Boromisza Gergely pedig közel tizenöt éves értékesítési tapasztalatával erősíti a csapatot, amelyet további szakemberekkel bővítenek. A Beefie mellett a vállalkozás más termékeket is szeretne piacra dobni, jelenleg két ötleten dolgoznak, továbbra is az agráriumra, azon belül a szarvasmarhákra koncentrálva. Az Agroninja csapata úgy véli, leginkább ezen a területen maradhatnak hatékonyak, de nem zárkóznak el attól, hogy más problémákra is megoldásokat keressenek.
Arccal a piac felé
Izgalmas időszakát éli a cég, az inkubációs szakaszból átlép a növekedésibe, vagyis most lesz a projektből valódi, működő vállalkozás. A Beefie piacra vitele előtt állnak, jelenleg több szarvasmarhafajtára is tesztelik a terméket, amit a felhasználók visszajelzései alapján határoztak meg fejlesztési célként. A termék először a januárban megtartott Agromashexpón mutatkozott be a közönség előtt, ott személyesen is megnézhették a tenyésztők az alkalmazást. „Egy nagyon nyitott és lelkes közeggel ismerkedtünk meg, elmondhatjuk, hogy a magyarországi tenyésztői piac harmada látogatott meg minket, és várják a megoldásunkat, hogy élesben is használhassák” – mondta el Boromisza Gergely.
A csapat jelenleg az értékesítésre, valamint a felhasználói igények alapján történő fejlesztésre fókuszál. Kiemelten kezelik a tenyésztők véleményét, visszajelzését, mert így tudják a valódi igények alapján elkészíteni az alkalmazást. „Az soha nem egy helyes út, ha csak a saját elgondolásainkat követjük. Arra kell választ adnunk, amire igény van” – hangsúlyozta az értékesítési vezető. Legfőbb feladatuknak jelenleg a nemzetközi piacokon való megjelenést tartják, amelyhez nagy kihívás a megfelelő partnerek megtalálása, csakúgy, mint a távoli ügyfelek kiszolgálása.
Több, mint kilencmillió
A csapat egy éve dolgozik a súlymérő alkalmazáson. Az első néhány hónap kutatással és tervezéssel telt, az ebben az időszakban felmerült költségeket önerőből finanszírozták. Nyolc hónapja kapták meg a Hiventures Zrt. kilencmillió forintos inkubációs támogatását. Ez tette lehetővé a termék további fejlesztését, a prototípus elkészítését, a szarvasmarhatelepeken való tesztelését, a piacra vitel előkészítését, illetve a támogatásnak köszönhetően tudtak költeni a marketingre és a kommunikációra is.
Az Agroninja a milliókon kívül támogatást és egy olyan türelmes csapatot is kapott a Hiventurestől, amely segítette az induló vállalkozást abban, hogy minden időben történjen. Tehát számukra a Hiventures a pénzügyi hátteret és szakmai hozzáállást is biztosítja. A csapat tagjai a tervezés, a céges működéssel járó folyamatok, valamint az ügyintézés terén tanultak a legtöbbet a befektetőtől, a legnagyobb segítséget pedig a pénzügyi tervezés jelentette számukra. „A befektetésük tette lehetővé, hogy gyorsan és jól haladjunk, legyen lehetőségünk több dolgot kipróbálni” – emelte ki Boromisza Gergely.
A szakember szerint a legfontosabb, hogy sikercéljuk a cég és az ügyfelek érdekeit egyaránt támogassa. Három-négy éven belül szeretnének eljutni az érett szakaszba, és a megfelelő árbevétellel, termékekkel, ügyfélkörrel rendelkezni. „Ott a lehetőségek közül a legjobbat választjuk, ami a cég érdekét szolgálja. Természetesen a befektetők is érdekeltek egy sikeres exitben” – tette hozzá.