XEROPAN - JÓ SZÓVAL OKTASD, JÁTSZANI IS ENGEDD

Innovatív, mesterséges intelligenciával is megtámogatott oktatási applikációt visz éppen nemzetközi sikerre egy magyar csapat. A Xeropan alapítói eddig több, mint 1,15 milliárd forint befektetést húztak be: immár 160 országban van egymillió ügyfelük, tanulójuk, és oktatási intézményeknek külön anyagot készítettek Classroom néven. Most az amerikai piacot készülnek bevenni.

AlGharawi Attila a Xeropan nyelvoktatási megoldás társalapító-ügyvezetője stílszerűen egy nyelviskolában ismerkedett meg a mára már barátjává lett alapítótársával Mile Ferenccel.

Attila így emlékszik az ötlet születésére: „Tíz évig vezettem saját nyelviskolámat, amikor ő, sikeres üzletemberként iratkozott be az iskolába, csak mert elégedetlen volt a hagyományos módszerekkel. Közösen eszeltük ki, hogy a nyelvtanítást megreformáljuk és megalkotjuk a nyelvoktatás jövőjét, a Xeropan-t.”

Anno először Debrecenben verbuváltak egy nyelvtanárokból álló csapatot, ma pedig már több mint egymillió nyelvtanuló a világ 160 országában használja a Xeropant.

Az ok amiért elindították a céget, egyszerűen az, hogy a nyelvtanulás sajnos alapvetően nehéz, kényelmetlen és költséges tud lenni. Ők erre nyújtanak megoldást: önálló nyelvtanulást biztosítanak kezdő szinttől felsőfokig és minden eszközön könnyen elérhető módon. Új fejlesztésük, a Xeropan Classroom emellett a nyelvtanároknak is segít. Nekik mindig új feladatokkal kell készülniük, a Classroomon keresztül pedig a Xeropan teljes tananyagát kiadhatják a tanulóknak, megkönnyítve a digitális oktatást. A személyre szabott oktatásban is segítséget nyújt ez, hisz ki tudja szűrni a tanulók erősségeit és gyengeségeit.

Remek helyzetben is vannak, ugyanis a digitálisan nyelvet tanulók piaca óriási, a járvány kapcsán pedig világszerte egyre hatalmasabbá duzzad.

Természetesen vetélytársaik szép számmal akadnak, olyanok mint a Duolingo, a Busuu vagy a Mondly; ám ők nem helyeznek nagy hangsúlyt a beszéd gyakorlására vagy a nyelvtanra, a legszorgalmasabb tanulók is csak alsó-középfokú tudást sajátíthatnak el. A Xeropannal viszont közel sem csak szavakat tanulnak, egyszerre az összes készsége fejleszthető.

Nagy újításuk a mesterséges intelligencia által vezérelt chatbot, melynek segítségével leküzdhetik a nyelvtanulók félelmüket, hogy élesben használják a nyelvtudásukat és beszélhetnek is „valakivel”.

Ahogyan több sikeres középméterű startup vállalkozásnál, úgy a Xeropan esetén is az elmúlt évek legnagyobb kihívása volt megtalálni azt a product-market fit-et, azt a piaci szegmenst, ami leginkább vevő a Xeropan PRO előfizetésének megvásárlására. Mivel a többnyelven elérhető rendszer erre kiválóan alkalmas, így jelenleg is a legnagyobb erőforrást, a Xeropan nemzetközi növekedésére fektetik.

A mai agilis terjeszkedést a 2018-as a Hiventures startup befektetés tette lehetővé, hiszen a tőkealap-kezelő ekkor 250 millió forinttal támogatta a fejlesztéseket, majd – ugyancsak a Hiventures – további 100 millió forint tagi kölcsönt is adott. Ezután, 2020-ban a Xeropan ismét sikeresen emelt tőkét, immár a Bonitás vezette a kört – a Hiventures szintén csatlakozott a vállalkozás támogatásához - összesen 805 millió forint értékben invesztáltak. Miközben a 2018-as befektetés célja a mesterséges intelligencia fejlesztése és a B2C termékpiaci bevezetése volt külföldön, addig a 2020-as tőkeemelés célja már az oktatási megoldás B2C termékének piaci skálázása, a B2BXeropan Classroom terméke esetén pedig annak piacra vitele. A 2021-es év célja pedig az amerikai piacra lépés, amihez spanyol, francia és német oktatói tananyagok fejlesztése szükséges.

A Hiventures-szel való együttműködésük stabil.

„Látjuk, hogy óriási feladatot látnak el, ekkora portfóliót kezelni nem egyszerű. Ennek ellenére, számos projektben nyújtanak segítséget: szakmai workshopok, PR együttműködések, vagy akár közös befektetés esetén. ” – válaszol Attila az első nagybefektetővel kapcsolatos kérdésre.

A sok évnyi munkának nem csak a tőkebevonásban, de más téren is meglettek az eredményei. Több versenyen kerültek a legjobb csapatok közé, valamint számos díjat és elismerést is besöpörtek az elmúlt évben. Emellett a Google is felfigyelt rájuk, ugyanis az EMEA régió egyik leginnovatívabb cégévé választották őket, aminek köszönhetően együttműködésre is léptek a tech óriással.

Az utóbbi időszak fontos eredménye egy referenciakutatás is, melynek során a Xeropan Classroom hatékonyságát bizonyította Dr. Thékes István. A Gál Ferenc Főiskola docense egy kutatás során 315 résztvevőt vizsgált: ebből kiderült, hogy a Xeropannal tanuló csoport sokkal jobban teljesített azoknál, akik a hagyományos módszert használták.

Természetesen a járvány kapcsán ők is home office-ba vonultak, így a debreceni iroda csendes lett. Ám a helyzethez képest kedvezően hatott a Xeropanra a járvány, sokan kezdtek érdeklődni a nyelvtanulás iránt, hogy hasznosan töltsék el a szabadidejüket.

„Támogattuk a tanulni vágyókat és a diákokat is, ingyenessé tettük a PRO funkcióit iskolák számára, ami az Oktatási Hivatal által tanárok számára javasolt online eszközök közé is bekerült”.

A meglévő B2C mellé a Classroom rendszerük is kap egy telefonos appot. Céljuk ugyanis, hogy már a közeli jövőben az iskolai nyelvtankönyveket helyettesíthessék a Xeropan digitális megoldásaival. Az új piacok meghódítása mellett az önálló nyelvtanulásra alkalmas B2C termékkel óriási növekedést kell elérni a kiemelt piacokon: Magyarországon, Franciaországban, Németországban, Ausztriában, Svájcban, Spanyolországban és Olaszországban.

„Nem befolyásol minket, hogy milyen zivataros időket élünk a vírus miatt. Addig megyünk előre, amíg a céljainkat el nem érjük” – foglalja össze Attila a cég ambícióit.

WEBOLDAL

FACEBOOK

2021-07-21