GEMIL PHARMA - EGÉSZSÉG MINDENEKELŐTT

Újszerű, fogyasztóközpontú szemlélettel kifejlesztett és profi módszerekkel piacra vitt étrend-kiegészítőkkel lépett nemrég a hazai piacra a magyar GEMIL Pharma. 2020-ban már 100 ezer doboznyi terméket adtak el és 2021-től elkezdődik az osztrák, majd később a németországi terjeszkedés, és a távlati tervek közt saját gyártóhely létesítése is szerepel, amelyhez támogatást biztosít a Hiventures Magvető Befektetési Program is.

Egészségmegőrző, a világon egyedülálló összetételű, újgenerációs multivitamint (Vegnum Multi-D) és kettős hatású esti stresszoldó és alvást segítő, étrendkiegészítő márkacsaládot (Nottevit) dobott piacra a GEMIL Pharma.

A cég alapításának ötlete 15 izgalmas és produktív „gyógyszermultis” év után jött el egy romkocsmában abszolvált találkozón, 2017 decemberében. A GEMIL Pharma Zrt.-t Pásztor Gergely és Herczku Milán alapította, a név a keresztnevek első betűire utal.

Milán karrierje első harmadában ikonikus nagyvállalatok (köztük gyógyszercégek) go-to-market stratégiájával foglalkozott, innen ment át ügyfél oldalra stratégiai tanácsadónak, majd vezetőnek.

Gergely reklámügynökségi tapasztalataival alapozta meg, hogy átüljön az ügyféloldalra, ahol márkaépítéssel és termékfejlesztéssel foglalkozott. Olyan meghatározó gyógyszeripari cégeknél dolgoztak, mint a Pfizer, Sanofi, GSK, P&G vagy a Teva. A közös nyelvet hamar megtalálták: az említett találkozót egy innovatív gyógyszercég koncepciójával zárták le, amely képes fontos szereplője lenne az OTC (vény nélkül kapható gyógyszerek) iparágának.

Az alapítók azt látták Európában, hogy a multik gyakran nem az emberek hétköznapi életminőségével kapcsolatos valódi problémáira fejlesztenek termékeket. Ők ellenben inkább kiemelkedő minőségű, természetes, igazolt hatékonyságú összetevőket tartalmazó készítményeket kezdtek fejleszteni, melyek a modern élettel járó új egészségügyi problémák és kihívások leküzdésében segítenek.

A vény nélkül kapható gyógyszerek és az étrend kiegészítők (például gyógynövény alapú készítmények, vitaminok) szélesebb piaca korábban viszonylag egyszerűen működött: a nagy multik dominálták, TV-ben hirdették a költséghatékonyan kifejlesztett termékeiket. Ezeknek a patikai univerzumban megfelelő disztribúciót építve – kis túlzással – kész is volt a sikerrecept. Ma, az újonnan belépő cégeknek ez nem elég: diktálniuk kell mind összetétel, az innováció gyorsasága, minőség és promóciós stratégiák terén.

A GEMIL Pharma legfőbb megkülönböztető jegye, hogy mindhárom területen igyekszik az élmezőnyhöz tartozni. Egyszerre kell versenyezzenek a világ legnagyobb multijainak márkáival és promóciós/kereskedelmi erejével és a kisebb, a tartalomgyártást, a szakmai influenszerek megnyerését és a digital marketing-et is értő sikeres helyi, és regionális cégekkel.

Persze a növekedés menedzselése nagy kihívás. „A cash-flow és készletezési rémálmokra lehet készülni, csak éppen a valóság mindig valami mást tartogat egy startup számára."

A Hiventures magvető befektetési programjából 2020-ben 250 millió forintos befektetéshez jutottak. Ezt az összeget a termékportfólióbővítésére, valamint a bevezetésekhez szükséges kampányok és a drasztikusan megnövekedett készletigény finanszírozására fordították.

„A kapcsolatunk a Hiventuresszel nagyon egészséges. Az ember rengeteg rémtörténetet hall VC-k és startupok kapcsolatáról, így szerencsésnek érezzük magunkat, hogy az elejétől fogva konstruktív, támogató és professzionális légkör vesz minket körül a Hiventuresnél . A pitchek során kapott kérdések mindig érzékeltetik velünk, hogy nagy a tét és komolyak az elvárások felénk, de ez normális, és eddig mindig inspirálóan hatott ránk” – vallja be Gergely.

„A Hiventures kockázati tőkebefektetésének is köszönhetően rövid idő alatt viszonylag messzire jutottunk. Ma már összesen öt termékünk van a piacon. Ezek országszerte 1100 gyógyszertárban elérhetőek, megkezdtük az együttműködést a Rossmann és a DM üzlethálózatokkal, kiemelt partneri viszonyt tudtunk kiépíteni a BENU és a Pingvin patikaláncokkal, és jól teljesít a saját webshopunk is.”

A Nottevit termékcsaládból 2 készítményük is elnyerte a Joy Prix de Beauté díjat, az új Vegnum multivitaminjuk az első hónapban készlethiányra futott a hirtelen megugrott fogyasztói igény hatására. Ennek ellenére összesen közel 100 ezer doboz GEMIL Pharma terméket sikerült értékesíteniük 2020-ban. Mindezt az első teljes aktív üzleti évükben.

Nehéz időszak volt a 2020-as év 2. negyedéve a kis cég számára: egyik napról a másikra zuhant be az értékesítés és jöhetett az újratervezés.  Egy hét alatt megszületett a döntés: eltolták az új termék bevezető kampányát és újra-priorizálták a termékfejlesztéseiket. 2021-et beindítva már két immunrendszert-támogató és egy szorongásoldó-hangulatjavító termékkel tudtak megjelenni a piacon, ami jó döntésnek bizonyult. Így végül mégis tudták hozni a 2020-as értékesítési célszámokat. Idén szeretnének még legalább két terméket a magyar piacra bevezetni, a jelenlegi készítményeikkel pedig minél több fogyasztóhoz eljutni. Ez után, 2021. harmadik negyedévében tervezik az első külföldi piacra lépést Ausztriában, majd jönne az első nagy piac is, Németország.

A távlati tervekben egy saját gyár is szerepel, mely helyet adna olyan kevéssé elterjedt gyártási technológiáknak, amelyek kapacitását harmadik felek számára is értékesíteni szeretnék. Hosszútávú cél: Európa nagyobb országait lefedő jelenlét disztribúciós partnerek és egy saját e-commerce platform segítségével. Ars poeticájukat pedig egy ausztrál sikervállalkozótól, Sabry Subitól vették kölcsön: e szerint

„ahhoz, hogy sikeres lehess, olyan emberré kell válnod, aki megérdemli azt.”

 

WEBOLDAL

FACEBOOK

2021-06-30