CAMPSULE - HIPERMODERN FESZTIVÁL-KAPSZULA

Daruzás és teherautók igénybevétele nélkül, akár lakó- akár „intézményi” (például büfé, pénztár, öltöző) funkciókat betölthet egy fesztiválon, vásáron, építkezésen, nyaralóhelyen, vagy bármilyen külső helyszínen a magyar fejlesztésű épület-modul, a Campsule. Ez a sátraknál sokkal stabilabb, időjárásállóbb, míg a konténereknél egyszerűbben és olcsóbban összeállítható és bontható.

A mai kor igényeire már nem az igazi a sátor, hiába lehet gyorsan felállítani. Nem nyújt kellő védelmet az időjárás ellen, nem zárható, nem kényelmes, nem lehet benne tölteni az elektromos eszközöket. E kihívásokra ad XXI. századi megoldást a magyar Campsule. A név az angol „camp” (tábor) és a „capsule” (kapszula,) szavak kombinációjából született.

A Campsule felülírja a táborozás, a kempingezés eddig ismert meghatározását is, mert egész évben használható, szigetelt és olcsó. Több darab együttes telepítése esetén, akár kettőnél több személy részére is megfelelő.

Az alapítók először egy fesztiválnál dolgozó ismerősükkel beszélgettek, ekkor derült ki, hogy az egyik legnagyobb problémát a konténerek letelepítése, bontása okozza, mivel ezek igen nehezen mozgathatóak, daru és kamion szükséges hozzájuk.

Az ötlet megálmodója Pahor Zsolt, aki 25 év vállalkozói tapasztalattal rendelkezik járműfelépítmények tervezése, fejlesztése, és az ezekhez kapcsolódó gyártási folyamatok, és technológiák terén, hozzá csatlakozott fia Pahor Richárd. Ma Richárd a cég ügyvezetője, de az elektronika és a szerkezet fejlesztésében, megrajzolásában is alaposan kivette részét. Richárd villamosmérnöki végzettséggel rendelkezik, a cég alapítása előtt egy világítástechnika laboratóriumban dolgozott. Ügyvezető feladatai mellett besegít továbbá a gyártás optimalizálásába, a szervezésbe, a pénzügyi tervezésbe, valamint a marketing és HR területeken is. Az első 1:1 méretarányú modell elkészítése után arra jutottak, hogy a sikerhez igen nagy tőkére lesz szükség. Ekkor jött a képbe a harmadik alapító, Belényesy Károly régész szakértő, kutató, valamint angyal befektető.

Az első 9 millió forintos kockázati tőkebefektetésüket 2018 szeptemberében kapták meg a Hiventures inkubációs programjából. Ennek a célja egy gyártásra kész prototípus elkészítése volt. Már az első működőképes prototípus minden funkcióját tudta az elvártaknak. Ezek után kapták meg a Hiventurestól a következő körös, úgynevezett Inkubáció+ befektetést, ami 30 millió forint konvertálható tagi kölcsön volt. Ezt a prototípus továbbfejlesztésére használták fel, a jobb gyárthatóság érdekében. Összesen eddig 65 millió forint befektetést kaptak, amiből a termék végül sorozatgyártásra alkalmassá vált és elindult a reklám is.

„A Hiventuresszel a kapcsolatunk mondhatni mintaszerű volt. A tanácsadás, az üzleti segítség és maga a kockázati tőkebefektetés olyan termék-konstrukció, ami nélkül ma aligha beszélhetnénk a Campsule sikeréről ” – állítja Pahor Zsolt.

A prototípusok ezután folyamatosan finomodtak: ma a Campsule akár egyenetlen talajra vagy lejtős területre is letelepíthető, mert a lábak talprészét úgy alakították ki, hogy eltérő magasságra állíthatók. Ezen túl a lábak laza és szilárd talajon is biztosítják a megfelelő stabilitást.

A futurisztikus házacska biztonságos is, mert kívülről kulccsal, kóddal vagy kártyával zárható, belülről pedig reteszelhetők az ajtók. Igény szerint riasztóval, távfelügyelettel is ellátható. Fejlett az elektromos rendszer: szellőztetés, LED világítás, USB töltő, füstérzékelő is része a csomagnak. A tervezésbe az üzleti felhasználókat is figyelembe vették: többféle oldalfalmagassággal, alapterülettel és kivitelben is rendelhető. Így pénztár- vagy portásfülke, zuhanyozó, wc, raktár, elárusítóhely is kialakítható belőle.

A mostani vírushelyzet teljesen elkaszálta a turisztikai- és a fesztivál-piacot. Éppen előtte a 2020-as év elején kezdték el a termék piaci bevezetését. A Campsule prototípusa korábban kiállításokon nagy sikert aratott, aminek köszönhetően meg is kötötték az első megállapodásokat.  S bár fontos piacok estek ki, erősödött a belföldi és kifejezetten a természet közeli turizmus. A kempingek számára komfortosabb megoldásokat kínál a hagyományos sátraknál, függetlenül attól, hogy magasabb az ára. A telektulajdonosok is keresik az olcsó és komfortos megoldásokat. Az új konténeres, illetve mobil házak piaca alapvetően 5 milliós árkategória, de ennél nagyságrendekkel olcsóbb a Campsule, viszont az árhoz képest megfelelő komfortot kínál. Úgy látják, hogy itthon sem minőségben, sem árban nincs versenytársa a terméknek. Annak ellenére, hogy a hagyományos kempingnél komfortosabb, mégis természetközeli élményt nyújtó kemping, azaz a „Glamping” trend meghonosodni látszik Kelet-Európában is.

Eddig 8 db eladott egységük van: ebből kettő egy balatoni kempingben található, a másik hat pedig Angliában. Le is szerződtek egy angol disztribútorral, akik szándéknyilatkozatot írtak alá további 125 egység megvásárlására. A vírushelyzet előtt pedig a legnagyobb hazai fesztiválokkal kötöttek szerződéseket. Ám éppen az első éles szezonjukat kaszálta el a járvány. A jövőre megálmodott terveiket így előrehozták és a kiesett szezont felhasználták arra, hogy belekezdjenek a másik termékük, a magas oldalfalú Campsule tervezésébe. Ezzel új piacok felé nyithatnak és pótolhatják a kieső bevételeket.

A jövőbeli célok egyértelműek: 2021 végére a sorozatgyártás elindítása van napirenden. A hosszabb távú, 2-3 éves terveikben szerepel, hogy Európán belül egyre több országban legyen ismert a termékünk, pörögjenek az eladások, így újabb tőkebefektetési körre lehet szükség.

WEBOLDAL

FACEBOOK

2021-09-17